יבוא מסין  אודות  |  סניפים  מוצרים  |   שירותי רכש  שירותי יצוא  |  מאמרים  |  צור קשר 
 
 

      כן של סיני -למה הוא מתכוון

 כשאיש עסקים סיני אומר לנו כן למה הוא מתכוון?  
 

כשאיש עסקים סיני אומר כן  - למה הוא מתכוון?
מאת: מנחם בן צבי 
 
לסחור וליבוא מסין כפי שאנו בחברת הליוס סחר בינלאומי עושים מזה 12 שנה, מתומצת היטב בכותרת הכתבה.
 
למראית עין כן הוא כן – אולם רוב הדברים בסין ברורים הרבה פחות מהנראה על פני השטח.
אמנם במשך 12 שנה אלה חל שיפור עצום מכל בחינה, באפשרות לבצע עיסקאות מוצלחות וליבא מסין, ויחד עם זאת עדיין אנו עלולוים להיות מופתעים מחדש פעם אחר פעם מהפער התרבותי-עסקי בינינו ובין עמיתנו בסין.
 

הקדמה:
סין הינה הכלכלה הצומחת ביותר בעולם וודאי בפרמטרים שונים השניה עד הרביעית בגודלה ביקום. ברבעון הראשון של שנת 2007 היתה הצמיחה בסין 11.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובסך הכל גידול של כ-10% בשנת 2006 כולה.
המנוע של הצמיחה הנחשונית הזו, שבמערב אין כמוה מאז מלחמת העולם הראשונה, כפול.
 
  1. השקעות ענק מצד כל הכלכלות המערביות אל תוך השוק הסיני
  2. צמיחה מהירה של מעמד בינוני גדול מאד בסין המזין את כל השוק המקומי
 
מובן כל שני המנועים מזינים זה את זה ללא הרף.
 
סין מהווה למעשה את אסם התעשיה של העולם ומייצרת בין היתר 90% מן הצעצועים, 80% מן הנעליים, 70% מהטקסטיל וההלבשה וכן כמות דומיננטית של סחורות נוספות המיוצאות לכל העולם.
 
מסחר של קטנים:
 
אכן כאשר איש העסקים הסיני אומר כן, פירושו  שמעתי אין פירושו הבנתי, הפנמתי וכך אעשה. אותו כן פירושו אחרי ששמעתי אוכל בבוא העת להגיד מה כן אוכל לעשות, מתי ובאיזה מחיר.
 
מובן מאליו כי בדיונים בין חברות גדולות רב לאומיות, תהא רמת הדיון מורכבת בהרבה וטיבן של עסקאות להיות מלוות ע"י מיטב עורכי הדין והכלכלנים משני הצדדים ואלה גם הסינים שביניהם מכירים היטב את המגרש ותנאיו.
 
אבל במסחר של הקטנים ואנו פה בישראל בדרך כלל עוסקים בו, אנו באים במגע עם מגוון רחב של בעלי מפעלים/מנהלי ייצוא/חברות סחר אשר התרבות העסקית שלנו מוכרת להם פחות והם נוהגים ע"פ התרבות הנהוגה בסין מזה זמן רב כלפי זרים.
 
  1. התחשיב הסיני – תמיד  יהא אטום לקונה ויסבול מפרמטרים שאינם ברורים וקשה להתווכח עימם יחסים בתוך המפעל/חברה הסינית ובין החברות רב הנסתר בו על הנגלה וקשה יהיה לחדור מבעד למעטה של קרבת משפחה חברים פוליטיקה פנימית וכו'.
  2. שיקולים עסקיים לא תמיד יהיו הוגנים או מהוגנים והיצרן הסיני כמעט תמיד יטה לקבל את ההזמנה היותר גדולה ויותר רווחית על פני זו הקטנה עם רמת סיכון ובלבול מוח גבוהה, גם עם הבטיח בזמנו וקבל עליו לספק.
  3. היצרן כמו כן יהיה נאמן אך ורק לצרכיו המיידים ומעט פעמים יראה בלקוח בפרט עם הוא קטן שותף אסטרטגי לדרך ארוכה.
  4. השוק הסיני של היום הוא שוק של מוכרים בלבד ופירושו שלרוב היצרני/יצואנים יש עודף הזמנות על כושר הייצור והם גדלים בקצב מסחרר, לומדים תוך כדי עבודה, ואף טועים הן בעצם הייצור והן בהתנהלות

  • חשוב יחד עם זאת לזכור כי בסין קונים לא כי זה  נחמד נעים או תענוג גדול אלא כי זה הכרחי לחברות לא מעטות וללא קניה כזו של מוצרים מוגמרים או חצי גמורים אין זכות קיום להרבה חברות הן יצרניות והן מסחריות.
הרשמה לניוזלטר סין מידע כללי הליוס על מפת סין
אנו מציעים לך להרשם לניוזלטר שיעדכן אותך מדי חודש על יבוא מסין והתפתחויות שונות הקשורות בסחר עם סין שבכותרות...

קרא עוד>>
שגרירות סין בישראל
ויזות
מידות של מכולות
ביקורת איכות
ועוד......
 
הליוס סחר בינלאומי בע"מ    |   כתובת : התע"ש 25 כפר סבא   |   טלפון: 09-7665592  פקס:  09-7665610
© 2009 All rights reserved to Helios Developments Ltd
 

אביזרי בניין ותעשייה | אינסטלציה וסינטריה | איתור ספקים | יבוא מסננים ומזגנים | יבוא סחורות מסין | יבוא צבעים ומסננים | ייבוא כימיקלים | ייבוא מלגזות וטרקטורים | מוצרי מחשב ואלקטרוניקה | מרצפות וקרמיקה | יבוא חומרי בניין | יבוא סניטריה | יבוא חומרי תעשייה | ייבוא תבניות | יבוא מיסבים לתעשייה | יבואני אסלות | יבוא פילטרים | חברות יבוא | יבואני מיסבים לתעשייה | יבואני תבניות | אביזרי בטיחות | יבואני ציוד בניין | יבוא כלים כבדים | ייבוא אינסטלציה | יבואני מלגזות | ייבוא פרופילים | 
 
  עיצוב מילי ורחל
 

קידום אתרים
קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים