יבוא מסין  אודות  |  סניפים  מוצרים  |   שירותי רכש  שירותי יצוא  |  מאמרים  |  צור קשר 
 
 

      יבוא מסין מידע וטיפים

 הפעם הראשונה בסין -איך מתבצע יבוא מסין  
 

 
 
מאת מירה נבו
לאדם המערבי הממוצע, בין כתייר או כאיש עסקים, הביקור הראשון בסין גורם להלם קל.
 
גם למי שטייל הרבה בעולם בכלל או בדרום מזרח אסיה בפרט, סין אינה דומה לשום מקום אחר על פני הגלובוס.
 
הדבר הראשון בו יתקל יהיה כמויות האנשים – ידוע שאוכלוסיית סין הינה הגדולה בעולם אך עד שלא מגיעים ורואים בעיניים את כמויות האנשים בשדה התעופה, במלונות ובכלל ברחובות, דבר זה אינו נתפש.
 
לאחר הנחיתה, העמידה בתורים הבלתי נגמרים ומעבר הבירוקרטיה, יצא המבקר בדרכו למלון. החל מנקודה זו, יתקל המבקר במחסום השפה. על אף היותה של סין מעצמת יצוא, מעטים האנשים המדברים אנגלית במדינה זו. במידה ונוסעים ללא מקומי הדובר את השפה, חובה לקחת את שם וכתובת המלון כתובים בסינית ולהראות לנהג המונית אחרת אין לדעת לאן תגיע...

מידע נוסף...
 
 
  

 
תערוכות בסין – המדריך ליבואן (המתחיל) מסין

תערוכות בסין – המדריך ליבואן מסין ולמבקר

 
 
 
סין היא מדינה מרובת תערוכות בנושאים מגוונים בהן מציגים מספר רב של ספקים בתחומים שונים ובהן ניתן למצוא מקורות אספקה לטווח רחב של מוצרים החל משרוכי נעליים ועד למיכון תעשייתי כבד.
 
על פי רב מיקום התערוכות נקבע על פי מקור המוצרים. מאחר ובסין ישנם ריכוזים של ספקים מאותו התחום באזורים שונים, התערוכות מתקיימות באזור הייצור, זאת על מנת שלאחר הפגישה בתערוכה, יוכל הלקוח הפוטנציאלי לבקר במפעל או בחדר התצוגה הסמוך באותו היום.
 
ישנן תערוכות קבועות המתקיימות מידי שנה בתאריכים קבועים וישנן תערוכות מתחלפות. התערוכה הקבועה המפורסמת והפופולארית ביותר, The China Import and Export Fair מתקיימת בעיר Guangzhou השוכנת במחוז Guangdong. תערוכה זו היא דו-שנתית (מתקיימת כל שנה בחודשים אפריל ואוקטובר), מציגה במשך 10 ימים ומורכבת משני חלקים. החלק הראשון מתמקד במוצרי טקסטיל, שטיחים וחיפויים, הנעלה ומוצרי רפואה. החלק השני מציג מתנות וצעצועים, מוצרי פרסום, ציוד גינון, ציוד משרדי, מוצרי ספורט ועוד.
תערוכה זו שרק לאחרונה חגגה את קיום התערוכה ה- 100 במספר, היא פלטפורמה מפתה מאד לספקים הסיניים מאחר והיא מושכת מאות אלפי מבקרים כל שנה הבאים להתרשם מן החידושים האחרונים, לאתר ספקים חדשים ולפגוש ספקים ותיקים.
 
יש לציין שבבחירת התערוכה יש להתחשב במטרת הביקור ובתוצאות המקוות.
אם ברצונך להתרשם מן החידושים האחרונים בתחומים שונים או לשאוב רעיונות למיזמים עסקיים חדשים , מומלץ לבקר בתערוכה המפורסמת ב- Guangzhou מאחר וזו תערוכה המקיפה טווח תחומים רחב ומגוון ובה מציגים מיטב הספקים המובילים בסין.
http://www.cantonfair.org.cn

אולם, כאשר הנך מעוניין/ת במוצר מסוים, העדיפות היא לבקר בתערוכה נושאית, משמע, תערוכה קטנה יותר המתמקדת בטווח מוצרים צר וממוקד. בתערוכות הנושאיות ניתן אף למצוא מספר רב יותר של ספקים ביניהם גם ספקים קטנים שאין ידם משגת להשתתף בתערוכה המקיפה ו"רעבים" לעסקים.
 
כיצד להתכונן?
 
שים/י לב, ישנן תערוכות הדורשות הרשמה מוקדמת, ועל כן יש לברר מהן הדרישות מבעוד מועד על מנת להימנע מן החוויה המפוקפקת של הגעה לשווא או ניסיונות להירשם ברגע האחרון.
 
ההכנה לביקור בתערוכה שוב תלויה במטרת הביקור.
בביקור בתערוכות מקיפות רב נושאיות במטרה להתרשם ממגוון המוצרים בתחומים שונים מומלץ להצטייד בעגלת נסיעה לאיסוף הקטלוגים מאחר שמשקלם הרב עלול להכביד מאד על ההתרוצצות בין הדוכנים השונים.
 
בביקור למטרת איתור ספקים מתחום מסוים בחיפוש אחר מוצר ספציפי, מומלץ להביא דוגמאות או תמונות ומידע רב ככל האפשר על המוצר המבוקש בכדי להציג בפני הספקים. חומר ויזואלי תמיד עדיף על הסברים ארוכים ומסורבלים. מוטב אף להגיע עם נתונים מחושבים על המחיר המבוקש ועל כמויות ההזמנה הדרושות. כל אלה יסייעו לספק לנקוב במקום במחיר המדויק ביותר האפשרי.
 
בביקור ספקים קיימים, רצוי לברר מבעוד מועד את מיקום דוכנם בתערוכה (הדוכנים על פי רב מסומנים במספר על פי מיקומם במתחם התערוכה) זאת על מנת לחסוך את זמן החיפוש אחר הדוכן.
 
*** לכל תערוכה באשר היא, עליך להצטייד בכרטיסי ביקור באנגלית לחלוקה לספקים! על כרטיס הביקור להכיל את שמך, תפקידך, שם החברה, מס טלפון ופקס, כתובת מייל ואתר אינטרנט אם קיים.
כרטיס הביקור שלך הוא את/ה ובאמצעותו יזכור אותך הספק עם תום התערוכה.
 
מוטב אף להצטייד במצלמה למקרים בהם המוצר הנבחר לא יופיע בקטלוג המוצרים של הספק, כך תוכל לשלוח את התמונה על מנת להזכיר ולוודא עם הספק באיזה מוצר מדובר.
 
טיפים נוספים: מומלץ להצטייד בנעליים נוחות מאחר ותיאלצו לשוטט שעות רבות ונעליים לא מתאימות עלולות להפוך את החוויה לסיוט לא קטן. בנוסף גם אם חם, כדאי להביא עליונית קלילה, זאת בהתחשב בעובדה שרב התערוכות מתקיימות במבנים מקורים וממוזגים עד להקפיא.
 
המפגש עם הספק
 
בנושא זה יש להדגיש שמאחר ומעמדה של סין כמעצמת יצוא עולה בהתמדה משנה לשנה והביקוש עולה על ההיצע, על המבקר מוטלת האחריות להרשים את הספק מולו לא פחות מאשר להתרשם ממנו.
לרב, הספק הסיני רווי הזמנות והצעות עסקיות מיבואנים מרחבי העולם וככזה יש לו היתרון לבחור את לקוחותיו בקפידה, על כן מומלץ למבקר לנהוג בספק מולו בכבוד הראוי למעמד.
 
כללי התנהגות  
 
עם כניסתך לדוכן לאחר ששוטטת בין המוצרים והתרשמת, כדאי להוריד את המוצרים הנבחרים מן התצוגה על מנת שתוכל לגשת איתם ולהציגם לספק לקבלת הצעת מחיר.
על פי רב יציע לך הספק להתיישב , קבל את הצעתו גם אם לא הספקת להתרשם ממגוון המוצרים המוצג עדיין, תוכל לעשות זאת גם בישיבה. מבקרים רבים נוטים להתעלם מההצעה ולהמשיך ולהתדיין בעמידה המצטיירת בעיני הספק הסיני כזלזול בכבודו.
 
לאחר שהתיישבת עליך להגיש את כרטיס הביקור, הנוהל הטקסי במקרה זה מורה על הצגת הכרטיס כאשר אתה אוחז אותו בשתי בידיים כשחזית הכרטיס כלפי מעלה ומגישו לספק תוך כדי קידה קלה. הטקס הנ"ל, על אף היותו מיושן עדיין מקובל בסין. מנגד יגיש לך הספק את כרטיס הביקור שלו, לעיתים קרובות מלווה בקטלוג המוצרים/ CD.
במקרה ולא הוגש לך הקטלוג יחד עם כרטיס הביקור, כדאי לדרוש אותו מן הספק, כך בשובך תוכל לשוב ולהיזכר במוצריו ואף לבחור מוצרים נוספים מתוך הקטלוג אליהם לא התייחסת בעת שהותך בדוכן.
 
במקרים בהם הספק אינו מצויד בקטלוג/CD, ניתן לצלם את המוצרים ולחזור עם התמונות ולאחר התערוכה לשלוח את התמונות של המוצרים הנבחרים לספק, מאידך ניתן לרשום את מספר המוצר או תיאורו מן הספק ולבקש שישלח את תמונות המוצר בצרוף הצעת המחיר עם תום התערוכה.
 
כעת הגענו לשלב המשא ומתן. הנוהג הרגיל הוא להציג את עצמך ואת החברה אותה את/ה מייצג/ת, את לקוחותיך, את הפרופיל העסקי, ולהדגיש כשניתן את ניסיונך בתחום וכיו"ב על מנת שהספק יוכל להתרשם. הספק יתנהל מולך בהמשך גם בהתאם לרושם ראשוני זה.
 
הספק יתמחר בפניך כל מוצר ומוצר על פי בקשתך. בשלב זה ניתן גם להציג בפני הספק דוגמאות שהבאת עימך לתמחור. בפגישה מומלץ אף לתת הוראות בנוגע לכל שינוי המתבקש במוצר המדובר, באם זה, שינוי גודל, צבע, שינוי בעיצוב... הסבר פנים מול פנים עם הספק תמיד עדיף על מתן הסברים בהתכתבות.
 
אם יש צורך, כדאי לבקש מן הספק לשלוח דוגמאות בהתאם למוצרים שנידונו בפגישה על מנת להעריך את טיבם טרום סגירת ההזמנה.
 
כדאי לדון גם בכמויות ההזמנות העתידיות ובמחירי המטרה שברצונך לקבל ואף בנוגע לתנאי התשלום המקובלים עליך ועל הספק.
 
עם החזרה מהתערוכה
 
לאחר החזרה, מומלץ לשלוח לספקים עימם נפגשת ועימם ברצונך לעבוד תזכורת בנוגע לפגישתכם ובנוגע לסיכומים שנידונו בפגישה כולל מחירים, הזמנת דוגמאות, קבלת מחירים...
מאחר והספק נפגש עם לקוחות רבים ובשובו הוא מוצף בבקשות מוטב לא להמתין עם התזכורת ולא להתבייש "לנדנד" על מנת לקבל תשובות מהירות ולהתקדם ביעילות לכיוון השלמת העסקה.
 
עד כאן, סקירה קצרה בנוגע לתערוכות בסין, כללי ההתנהגות בתוספת כמה טיפים מועילים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

קישור ל תערוכת גוואנג'ו
מידע נוסף...
 
הרשמה לניוזלטר סין מידע כללי הליוס על מפת סין
אנו מציעים לך להרשם לניוזלטר שיעדכן אותך מדי חודש על יבוא מסין והתפתחויות שונות הקשורות בסחר עם סין שבכותרות...

קרא עוד>>
שגרירות סין בישראל
ויזות
מידות של מכולות
ביקורת איכות
ועוד......
 
הליוס סחר בינלאומי בע"מ    |   כתובת : התע"ש 25 כפר סבא   |   טלפון: 09-7665592  פקס:  09-7665610
© 2009 All rights reserved to Helios Developments Ltd
 

אביזרי בניין ותעשייה | אינסטלציה וסינטריה | איתור ספקים | יבוא מסננים ומזגנים | יבוא סחורות מסין | יבוא צבעים ומסננים | ייבוא כימיקלים | ייבוא מלגזות וטרקטורים | מוצרי מחשב ואלקטרוניקה | מרצפות וקרמיקה | יבוא חומרי בניין | יבוא סניטריה | יבוא חומרי תעשייה | ייבוא תבניות | יבוא מיסבים לתעשייה | יבואני אסלות | יבוא פילטרים | חברות יבוא | יבואני מיסבים לתעשייה | יבואני תבניות | אביזרי בטיחות | יבואני ציוד בניין | יבוא כלים כבדים | ייבוא אינסטלציה | יבואני מלגזות | ייבוא פרופילים | 
 
  עיצוב מילי ורחל
 

קידום אתרים
קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים